Generali is nieuwe hoofdsponsor van de ‘Great Bruges Marathon’

Verzekeraar Generali Belgium is de nieuwe titelpartner van de ‘Great Bruges Marathon’. De ‘Generali Great Bruges Marathon’, die lopers doorheen de straten van de Unesco Werelderfgoedstad loodst, vindt dit jaar plaats op zondag 21 oktober. De organisatie bouwt verder op de succesvolle eerste editie en voegt met de ‘Family Walk’ een nieuwe afstand toe aan het programma.

“We willen met dit evenement iedereen aanzetten om meer te bewegen en gezonder te leven, ook in familieverband”, aldus Tom Vanham, CEO van Generali Belgium. “We gaan een heel traject rond de ‘Generali Great Bruges Marathon’ bouwen met onder meer workshops en trainingssessies, waarbij we niet alleen onze medewerkers, maar ook onze makelaars betrekken.”

“De eerste editie van de 'Great Bruges Marathon' deed haar naam alle eer aan”, zegt burgemeester Renaat Landuyt. “Naast het feit dat we op de marathonafstand de grootste wedstrijd van het land waren, ontvingen we ontzettend veel positieve reacties van deelnemers en supporters uit binnen- en buitenland. Als hoog gewaardeerde internationale bestemming leggen we de lat steeds hoger en proberen we dit sportieve feest in 2018 nog beter te maken.”

De ‘Generali Great Bruges Marathon’ is immers niet zomaar een marathon, maar één met een culinair tintje. Brugge staat wereldwijd bekend voor z’n Bourgondische levensstijl. Deelnemers zullen ook dit jaar culinair in de watten gelegd worden!

Nieuwe afstand

Samen met de organisatie kiest Generali ervoor om een nieuwe activiteit aan het programma toe te voegen. De ‘Generali Great Bruges Family Walk’ neemt de deelnemers mee op een 8km lange wandeltocht langs de meest iconische en idyllische plaatsen van Brugge. De nieuwe afstand moet een breder publiek de kans geven om (letterlijk) te proeven van dit unieke event. Aanvullend wordt er ook maximaal ingezet op het comfort en de beleving van de supporters.

Het volledige programma van de ‘Generali Great Bruges Marathon’ ziet er als volgt uit:

Zaterdag 20 oktober

• Afhalen startnummers: 16u00 – 19u00

Zondag 21 oktober

• Afhalen startnummers vanaf 7u00
  • Generali Great Bruges Marathon: 9u00
  • Generali Great Bruges Half Marathon: 10u30
  • Generali Great Bruges Half Marathon Walk: 10u45
  • Generali Great Bruges Family Walk: 11u00

Meer info & inschrijvingen:

De ‘Generali Great Bruges Marathon’ is een organisatie van Golazo sports, in samenwerking met de Stad Brugge.

Bruno Peelman Perscontact/Contact presse, Generali Belgium