Nieuwe tool Generali: makelaar berekent premie brandverzekering binnen 60 seconden op basis van geolocalisatie

Digitale innovatie in de verzekeringssector leidt tot administratieve vereenvoudiging / Maximaal gebruiksgemak via ‘augmented intelligence’

Generali Belgium brengt met de Quick Quote Huurder een nieuwe tool op de markt waarmee een verzekeringsmakelaar een brandverzekering voor de huurder kan berekenen in 60 seconden. Met de Quick Quote Huurder kan de makelaar via geolocalisatie en het inbrengen van enkele eenvoudige parameters zeer snel een offerte opmaken en via de app doorsturen naar de klant. Deze innovatie verhoogt aanzienlijk het gebruiksgemak en volgt op Generali’s eerdere innovaties.

Hoe werkt het?

Stel: je hebt een nieuw appartement gehuurd en wil hiervoor een brandverzekering afsluiten. Tot op heden zal een verzekeringsmakelaar heel wat vragen stellen over de precieze locatie, bewoonbare oppervlakte, terras, kelder, garage, en zo meer. Bij Generali is dit verleden tijd. De makelaar kan eenvoudig de exacte locatie bepalen via zijn smartphone (of het adres manueel inbrengen) en de app berekent automatisch de prijs. De makelaar kan de offerte dan in een paar klikken aan de klant bezorgen. Het systeem werkt momenteel voor huurders van appartementen en wordt later uitgebreid naar andere categorieën van brandverzekering (eigenaars, huizen,...). Bekijk hier de demo-video.

Johan Guelluy, Chief Innovation Officer Generali Belgium, is zeer enthousiast over de nieuwe app: “Na de Quick Quote Auto die sinds januari van dit jaar  succesvol ingevoerd werd, is dit opnieuw een innovatie die het leven van onze makelaars vereenvoudigt, ditmaal in de tak brandverzekeringen. We spreken hier niet van ‘artificial intelligence’ maar eerder van ‘augmented intelligence’ waarbij de klant geen onnodige vragen worden gesteld. Deze innovatie is opnieuw een belangrijke stap vooruit en versterkt de makelaar in zijn dagdagelijkse werking ten dienste van de klant.”

Dorsan van Hecke, Chief Distribution Officer Generali Belgium: “Deze digitale innovatie biedt een duidelijke meerwaarde voor de makelaar en de klant. Naast uiteraard de snelheid, is ook de accuraatheid van de gegevens een enorm voordeel. Het zorgt ervoor dat de klant niet onder- of oververzekerd is, maar de juiste verzekering heeft voor zijn of haar noden”.