Generali Belgium wordt Athora Belgium

Brussel – Generali Belgium N.V. veranderde op 31 mei 2019 officieel van naam in Athora Belgium N.V. Dit is het sluitstuk van de aangekondigde overname van Generali Belgium door Athora Holding Ltd. op 18 april 2018.

Sinds 2 januari 2019 maakt Generali Belgium N.V. reeds officieel deel uit van Athora Holding Ltd. Vandaag is de naamsverandering naar Athora Belgium N.V. een feit.

Het merk Athora ontstond begin 2018. Athora is een verzekeraar en herverzekeraar die zich focust op de Europese verzekeringsmarkt. Naast Athora Belgium, deed Athora Holding Ltd. reeds twee andere succesvolle overnames (Delta Lloyd Deutschland AG in 2014 en Aegon Ireland plc in 2018).

Wij creëren een nieuw merk in de Europese verzekeringsmarkt”, aldus Eric Viet, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Athora Belgium. “Athora Belgium maakt nu deel uit van een snel groeiende verzekeringsgroep. Athora koestert langetermijnambities in België en wil niet enkel op een organische manier blijven groeien met behulp van zijn partnermakelaars maar ook deze groei versnellen door het overnemen van portefeuilles of andere verzekeringsmaatschappijen.”

“Voor de klant verandert er niets. Enkel de naam, het logo en de website van onze maatschappij wijzigen. We blijven een Belgische maatschappij”, aldus Dorsan van Hecke, CEO van Athora Belgium. “Alle huidige voorwaarden blijven geldig, met inbegrip van de waarborg van het Waarborgfonds voor de houders van een individuele levensverzekering tak 21. Wij blijven ook investeren in uitstekende verzekeringsoplossingen en verdere digitalisering voor optimale dienstverlening naar onze partners en klanten toe.”

Ontdek de nieuwe website en huisstijl op www.athora.com/be.

Bruno Peelman Perscontact/Contact presse, Athora Belgium