Generali Belgium versterkt haar verankering in België

Uitbreiding vastgoedportefeuille door de aankoop van iconisch gebouw op Sint-Goedeleplein in Brussel

Brussel, Generali Belgium koopt een iconisch gebouw over van de investeringsvennootschap Petercam, als onderdeel van haar vastgoedbeleggingen. Het gebouw is gelegen op het Sint-Goedeleplein 19 – 21 in Brussel.

Met de aankoop van het gebouw wil Generali Belgium haar vastgoedportefeuille een meerwaarde bieden. Het gebouw is volledig verhuurd en is momenteel in gebruik door de Nationale Bank van België. Olivier Pauwels, CIO van Generali Belgium:

We zijn verheugd om dit gerenommeerd gebouw toe te voegen aan onze portefeuille. De centraal gelegen locatie in onze hoofdstad en de daaraan gekoppelde rentabiliteit van het gebouw, sluiten goed aan bij onze beleggingsstrategie. Via deze overname zorgen we voor een gediversifieerde inkomstenbasis in een uitdagende omgeving, met lage rentetarieven.”

Generali Belgium heeft in totaal 24 miljoen euro geïnvesteerd in de overname van het gebouw. De totale omvang van hun vastgoedportefeuille bedraagt meer dan 200 miljoen euro.

Meer info over Generali Belgium vindt u op generali.be