Europese primeur: tarief autoverzekering berekenen via foto van wagen in 60 seconden

Vrijdag 12 januari 2018

• Baanbrekende digitale innovatie in de verzekeringssector
  • Maximaal gebruiksgemak via “augmented intelligence
Generali Belgium lanceert een Europese primeur: de Generali Quick Quote. De nieuwe app laat de makelaar toe om de premie voor een autoverzekering te berekenen aan de hand van een foto van de wagen. Binnen de 60 seconden kan de makelaar een offerte opmaken en aan zijn klant bezorgen.

Hoe werkt het?

De verzekeringsmakelaar neemt - met goedkeuring van de klant - een foto van de wagen en brengt vervolgens de leeftijd van de bestuurder in. Via geolocalisatie en nummerplaatherkenning berekent de app de jaarpremie op basis van de details van het voertuig en een aantal assumpties. Binnen de 60 seconden heeft de makelaar een offerte die hij kan bezorgen aan de klant. Geen gedoe meer met bouwjaar, cilinderinhoud, kilowatt, enz. Het systeem vult alle gegevens automatisch in. Ook zonder foto kan de makelaar een offerte via de Generali Quick Quote opmaken aan de hand van de nummerplaat. Voor nieuwe wagens volstaat het chassisnummer.

Johan Guelluy, Chief Innovation Officer Generali Belgium, is zeer enthousiast over de nieuwe app: “Dit is een trendbreuk binnen autoverzekeringen. Deze digitale innovatie biedt effectief een meerwaarde voor de makelaar en de klant. Naast uiteraard de snelheid, is ook de accuraatheid van de gegevens een enorm voordeel. Geen enkele verzekeringsmaatschappij in Europa biedt dit aan.”

Dorsan van Hecke, Chief Distribution Officer Generali Belgium: “De app is voorbehouden voor de makelaars die met Generali samenwerken. Hiermee bevestigen we nogmaals onze strategische keuze om resoluut de kaart van de onafhankelijke makelaar te trekken.”

Salonvoorwaarden Generali Belgium

Generali Belgium pakt dit jaar opnieuw uit met een aantrekkelijke Autosalonactie voor haar klanten: 15% korting op de premie van de Omnium (volledige en gedeeltelijke) gedurende de volledige duurtijd van de waarborg. Klanten genieten dus niet enkel in het 1ste jaar de 15% korting, maar voor de volledige duur van de Omnium dekking. De actie loopt tot eind april 2018.

Bruno Peelman

Perscontact/Contact presse